Jordomseilere og andre langseilere (120)

Diskusjoner Svar Siste hendelser

Bermuda-Azorene, når?

Skal på langtur i 2015/2016 og lurer på om noen har noen tips til når man bør krysse fra Bermuda til Azorene? Vi tar følge med ARC 2015 fr…

Startet av Jeppe Fallet

0 mar 31, 2014

Hallberg Rassy 352 till Västindien 2020

Hej!   Vi håller på att utrusta vår yacht, en Hallberg Rassy 352, S/Y Lady Ann för en långsegling till Västindien. Vi planerar åt segla ivä…

Startet av Lars Zandén

0 feb 11, 2014

Boström 31 til Karbia! Tips og triks?

Hei! Vi er en guttegjeng som legger ut i fra ålesund i slutten av august i år. Trenger alt vi kan få av nyttige tips og triks i fra erfaren…

Startet av sondre misund

0 jan 19, 2014

Forsikring hos Pantenius: Møt dem på Sjøen for alle denne uka.

Hei, skal ut på langseiling i Juli. Når det gjelder forsikring så har jeg oppfattet det sånn at Pantenius brukes som referanse av mange når…

Startet av Gunnar Hauge

3 des 8, 2013
Svar av Stein Engh

Stormseil

Hei. Her bør det være noen som har erfaring med stormseil!Jeg skal ha stormseil til min Ohlson 28.  Men er litt usikker på om jeg fakrisk…

Startet av axel gravningsbråten

2 nov 26, 2013
Svar av axel gravningsbråten

Oslo - Bergen - realistisk seilplan og gode gjestehavner?

Hei, har kjøpt en 29 fots seilbåt i Oslo og har tenkt å seile henne hjem til Bergen. Har aldri seilt distansen før, så lurer på innspill ti…

Startet av Erlend Sand

9 okt 27, 2013
Svar av roar pedersen

www.SkandinaviskBluewater.no er i gang. Synspunkter?

Hei medseilere!  Vi har nylig åpnet siden www.SkandinaviskBluewater.no som favner alle skandinaviske turseilere. Innholdet er en miks av re…

Startet av Dag Rørslett

2 okt 5, 2013
Svar av Dag Rørslett

Sjørøver vil på langtur igjen

Jeg er 34 år Norsk cavediver som befinner meg for det meste i Tulum-Mexico. Har seilt i kroka her i ca 6mnd fra Brazil til Tobago/Trinidad.…

Startet av Tony

0 sep 10, 2013

Gøteborg - shetland - spania på 3 uker?

Hei godtfolk!Jeg planlegger en langtur og har satt avreisedatoen til 26Juli 2013. Jeg vet at det er litt sent, og lurer derfor på om det er…

Startet av axel gravningsbråten

21 sep 1, 2013
Svar av axel gravningsbråten

Byttelaane baat mot bolig i 1-3 aar

Ja du leser riktig, Min kone Sofie og jeg tar en pause i seilerlivet, og oensker aa byttelaane vaar fantastiske havseiler SY Sovereign med…

Startet av kai alexander dahl

0 jul 29, 2013

RSS

På sorgenfri.com møter du likesinnede som liker seiling og da spesielt langseilere som digger langseiling eller jordomseiling.

© 2024   Opprettet av Sorgenfri.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår