Spørsmål og svar om seiling og jordomseiling (462)

Diskusjoner Svar Siste hendelser

Norske båter i Karibien

Heisann,  Hadde vært kult å truffet noen norske seilere? eller har alle lagt turen tilbake til Europa? Jeg er for øyeblikket i Dominica, o…

Startet av Jørgen Andersen

5 jul 6, 2010
Svar av Morten Eugen Hagen

Båtførerprøven i Kroatia

For alle dem som ønsker å ta båtførerprøven så tilbyr Inspiratour dette i kombinasjon med fin tur i Kroatias skjærgård. Har selv vært på tu…

Startet av Caroline von Simson

1 jul 1, 2010
Svar av Bjarne Øen

Visum til USA

Hvis dere skal til en Amerikansk øy eller fastland med båt, må dere ha visum. Dette fåes på den amerikanske ambasaden i Oslo, og kan ikke f…

Startet av John Ole Heggtveit

7 jul 1, 2010
Svar av bakray

HF-Kanaler for lanturseilere

Hei,   Finnes det en liste noe sted over kjente HF-Kanaler for skip-til-skip kommunikasjon som benyttes av langturseilere? Eller må man ta…

Startet av Lars Loraas

1 jun 21, 2010
Svar av aksel olsen

Redningsflåte 4-6 kjøpes

Jeg er interessert å kjøpe redningsflåte for 4-6 personer helst i conteiner men bag vil også bli vurdert. Flåten trenger ikke være egnet ti…

Startet av Kjell Strandli

0 jun 15, 2010

Kanalene i Europa, eller Atlanderhavet

Drar på langtur om bare 1 måned. Nå har jeg begynt å vurdere kanalene i Europa. Virker veldig pent og spennende å dra i kanalene, men kjede…

Startet av Markus Ingebretsen

2 jun 15, 2010
Svar av Markus Ingebretsen

Vinterhavn med bofasiliteter i eller nær Oslo

Skal på langtur neste sommer og har planer om å selge leilighet og bo i båt denne vinteren. Er derfor på jakt etter en vinterhavn for en 41…

Startet av Stein Olav

2 jun 13, 2010
Svar av KaptnBhanD

Havner/Marina på Kreta?

Er det noen som kjenner marinaene på Kreta?Er det noen bra marina i nærheten av Stalos/Kalamaki? Evt. byen Chania.

Startet av Håkon Hesselberg

1 jun 9, 2010
Svar av KaptnBhanD

Ut og innsjekking

Når bør mannskaps listen skrives, og hvor starter innsjekkingen på den såkalte "melkeruta". Det blir vel heller ingen innsjekking, uten å h…

Startet av John Ole Heggtveit

9 jun 7, 2010
Svar av S/Y Aurora

Generelle tips i forbindelse med å bo i båt

Hei, spørsmålet faller utenfor jordomseiling, men jeg spør like fullt.Som student vurderer jeg fra høsten av å bo i båt fremfor å leie leil…

Startet av Olav Nymoen

0 jun 7, 2010

RSS

På sorgenfri.com møter du likesinnede som liker seiling og da spesielt langseilere som digger langseiling eller jordomseiling.

© 2024   Opprettet av Sorgenfri.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår