Hei!

Eg har dei siste tre åra planlagt langtur (jordomsegling), og tek sikte på å reise 1. juni 2013. Eg og sambuaren min har ein 33 fots båt frå 1976 (Carter 33) og vi reknar med å bruke tre år på turen. Vi følgjer nøye med på båtane som er og har vore på langtur, særleg dei små og gamle båtane.

Er det fleire her som planlegg å reise på langtur (Karibia eller jorda rundt) i 2013? Vi ønskjer i så fall å kome i kontakt! :-)

 

Kjell Arne & Kristine

Visninger: 8437

Vedlegg:

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Er det ingen andre som skal på tur i 2013?? :-)

Hei, jeg har bygget skuta for tur rundt planeten, men så har ikke blitt tilfelle ennå.

Har vært ett år rundt på kanalene i europa.

Har planer om å kaste loss, 18.mai 2013.

 

Hilsen Ole 

Hola, jeg holder på å planlegge en tur. Sikter på minimum et år i varighet, og bruker Atlanteren rundt som utgangspunkt for å komme til Karibia. I motsetning til folk flest så blir det ikke så veldig grundig planlagt, og kjøper vel båten som skal bli brukt neste høst. Eventuelt senest tidlig vår, for så å ha full fokus på å få alt istand i månedene før.

PS, tror vi har vært kollegaer som frivillige på et visst arrangement på Hamar? I 2007 eller 2008?

Vilhelm.

All right!

Då er det visst fleire enn berre meg som skal på tur :-)

Har du tenkt litt på kva båt du skal kjøpe, Vilhelm?

Og ja, vi var nok frivillige på TG i 2008!

Forhåpentligvis blir det en båt jeg er vant til, Hanse eller Jeanneau. Helst Hanse da jeg har hatt en slik selv tidligere. Så det heller mot noe nyere, gitt. Viktig for meg å ha noe som er enkelt shorthanded, blant annet. Jeg er ikke erfaren - det satser jeg på å ordne på veien. Mannskap blir nok av og på også, mye uerfarent der og, så derfor viktig med en enkel båt...

Men får se litt hva som er på markedet den dagen jeg må handle, kan nok bli noe helt annet... må tenke litt praktisk i forhold til utstyr som allerede er montert også.

Hei!

ja eg driv å planlegg jordomseiling i 2013-2014.. har verken, båt eller manskap ennå, men planane e så å sei klare. vente berre på å bli ferdig på styrmannskulen :)! har du planlagt rute ?=)

Halloi!

Vi satsar på å segle meir eller mindre den vanlege ruta. Shetland, Kaledoniakanalen, Biscaya, Spania, Portugal, Gran Canaria, kanskje Kapp Verde, ein tur rundt i Karibia og så ut i Stillehavet. Men det er vel fåfengt å planlegge for mykje i detalj, for ein får vel gode tips og innspel etter kvart som ein seglar og møter andre seglarar.

Om ei veke skal vi til Gran Canaria for å snakke med folk som er på tur i år, og sjå ARC-starten.

I løpet av 2012 planlegg vi å oppgradere og utstyre båten før vi kastar loss sommaren 2013.

Hei

Eg lurer på å ta meg en tur til Karibia i 2013...

Er i vertfall det som er planen, men kommer nok ikke til å ta en endlig beslutning før sommeren 2012.

Må nesten se det litt an, ka eg klarer å oppdrive av penger og mannskap :)

Hei :-) 

Jrg aner ikke hvor hen eller hvor langt jeg kommer med den båten jeg har, men jeg har klare ønsker om å seilie langt og lenge.  Jeg kjøpte båten i fjor ; det var en akutt forelskelse i litt ubalansert tilstand for å si det fort og kort, men angrer ikke ; syns fremdeles båtens linjer er vakre, og blir glad hver gang jeg ser den flyte der foran eller under meg;-)  men mye må gjøres.. Jeg har alltid trodd at jeg skulle og skal seile jorden rund, ikke for selve rundturen, men opplevelsene. Og så elsker jeg å seile, uten at det dermed betyr at jeg kan alt som trengs. Har myye å lære, men det går fremover.  Om jeg greier å komme meg avsted i 2013 vet jeg ikke, men bare kjekt å ha opparbeidet seg et kontaktnett av seilglade mennesker her.  Jeg bor på land ennå, men håper å få flyttet ombord i løpet av våren 2012.      

Da har du kommet langt. Elsker å bo i båten jeg, å har gjort det lenge nå.

Bor jo der, bare fordi jeg skal på tur igjen.

Men det er skikkelig fritt å bo sånn.

Har satt dato til 18 mai 2013 for avreise sørover.

Tar det som det kommer. en havn av gangen.

Lykke til og gratulerer med båt

 

Hilsen Ole

Hei Ole

Takk for det. Det gjenstår for meg å kjenne hvordan det blir. Skal nok ta det som det kommer jeg også. De norske forholdene mht vær osv er en utfordring. Videre, så er det ikke noe båtboer-miljø her. De som bor i båt blir stort sett ansett som mer eller mindre "raringer" her.. ;-/  Men akkurat det bryr jeg meg ikke så hardt om.  Men det er uansett og iallefall noen hyggelige og sympatiske mennesker innom havna så det er kjekt. Men ja, jeg vet om steder der det er laangt hyggeligere å være "sjøbums" enn her oppe i kulden. Håper jeg kommer meg sørover etter hvert, mn har også nordover. Den norske våren og sommeren (når den stikker innom) er eventyrlig vakker. Jeg er like glad i måseskrik som i apeskrik..     

Hilsen Anita

Har lagt skuta i Danmark og driver å bygger om cokpiten, med tanke på å kaste loss 18 mai 2013.

Hvordan går det Anita, er du i rute?

Hilsen Ole

RSS

På sorgenfri.com møter du likesinnede som liker seiling og da spesielt langseilere som digger langseiling eller jordomseiling.

© 2024   Opprettet av Sorgenfri.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår