Var igår å så på en båt. Overraskende nok så var den i dårligere forfatning enn det som kom fram av bilde. Det har stått vann opp til dørkplatene (slik at støttene under har vært våte) over vinteren. Det ser ut til at det lekker noe fra babord vindu, samt takluken. Dette gjorde at det vår en del råtelukt i båten. Kunne også se noe mugg her og der. På babord side kunne jeg også kjenne noe fukt på støttene til innredningen. Alt av teak utvendig var veldig blast og bar preg av dårlig vedlikehold.

De positive tingene  var at selger var en oppriktig kar og svarte veldig ærlig på de spørsmål jeg hadde. Motoren er fra 2005 og så ut som den var i god stand. Ellers så han at seilene var i god stand og fra 1995. Han kunne ikke svar på om båten var en MK II eller MK I, men så vidt jeg har forstått var dette overgangsåret til MK II. Vi kunne heller ikke finne platen med informasjon om skroget i det minste.

Grunnen til at jeg legger ut denne posten er at jeg lurer på om summen han spør om er i overkant. Selger ber om 75000 NOK for båten. Om jeg er oppriktig interesert så har han sagt han skal legge den på vannet og ta meg med på prøve seilas. Har ikke lyst å legge ut FINN annonsen direkte her på forumet siden dette virket som en trivelig og oppriktig kar. Men kan sikkert sende FINN kode på personlig melding om noen kan gi meg litt veiledning. Bla om det er mulig å bli kvitt denne råte lukten uten å fjerne alt av inventar.

På forhånd takk for hjelpen.

Visninger: 750

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Ikke betal 75.000 kr for dette, det er galskap.

Vis den er i så dårlig stand, tilby han 5000 kr for bli kvitt båten.

Mhv Roar

75k er for mye. Disse båtene i dårlig forfatning ligger fra 15k og oppover.

Enig med deg, jo mer du skruer jo mer baller det på seg.

Fra Drøbak.

Drar på jordomseiling snart.

Hilsen

Roar

Ja ser absolutt den. Ser jo hva man kan få for 150.000,- og tror nok med denne båten at man fort "skrur" på seg de neste 75.000,-. Slik at at en masse slite har man "pusset" seg opp til totalt sum av 150.000,- og resultatet er dårligere enn om man hadde punget ut med denne summen i utgangspunktet.

Tok en titt på båten, en relativt ny motor er jo allright,men. Ville nok ikke satset på den båten. Hvor i landet holder du til?

Holder til i Kirkenes. Når denne båten var så pass dårligere enn det fremstår av prospektet vurderer jeg å flytte båtkjøpet til neste år når jeg flytter til Bodø.

Kan være lurt! I Bodø er det stort seilemiljø...

RSS

På sorgenfri.com møter du likesinnede som liker seiling og da spesielt langseilere som digger langseiling eller jordomseiling.

© 2024   Opprettet av Sorgenfri.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår