Hei.

Jeg skal flytte til Østfold om fjorten dager og leter med lys og lykt etter et sted å bo. Da dukket en gammel drøm om å bo i selbåt opp, et års tid...eller to. Jeg har ingen båterfaring men liker konseptet med å bo på liten plass og utradisjonellt. Man har kun et liv og må leve ut drømmene sine mens man kan.

Men så kommer spørsmålene: Er det realistisk å kunne bo i en seilbåt i maks 40000 kr's klassen?

Hvor bred bør den være, kan noen komme med forslag til typer jeg bør se på?

Hva bør jeg tenke på ellers?

Finnes det vinterhavner/helårshavner i Østfold?

Hva koster det i måneden i avgifter, pluss pluss å bo i båt?

Gode råd mottas med takk :-)

Visninger: 2956

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Ligger to stk på finn. Fortissimoen var i grunnen fin, det var mye skap plass der, til og med bokhyller :-))

I morgen bærer det til Østfold,begynner i ny jobb på mandag. Fritiden skal brukes til båtjakt, fiskestangen er pakket og jeg har allerede lokalisert skytebane i nærområdet. Nytt sted, nytt liv og nye muligheter :-)

Moro, hvor i østfold blir du boende før du får deg båt?

Spydeberg.

Hente båt i Trondheim? Blir det for langt unna, med tanke på jobb?

Dette er en romslig båt: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=41575899 

Seiler nok så som så, men egentlig en helt knall båt å bo i, kan være att det er litt å gjøre på den, og ikke helt nytt utstyr, men en billig inngangsbillet for deg som ønsker en "mobil friluftsbase"/ hjem... Hvis jeg har forstått deg rett? 

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=41936967, samme type båt som ble solgt i går... Selges til høyeste bud står det i annonsen... Ligger i oslofjorden denne også..

Blir for dyr for meg. Var å så på den Vegaen som ligger i Sætre. Ok båt men 30000 for dyr i forhold til standarden. Så samtidig på en Viksund som lå på Nærsnes. Ståhøyde og god plass men fristet ikke. Skal se på en Becker 27 som ligger i Strømstad etter den 12.juli. Har du kjennskap til de båtene? Er bredere enn Vegaene ser det ut til.

Har ikke noe særlig erfaring med de båtene:-\  lykke til videre på jakten:-) 

Hei:-)  hvordan gikk det for deg? Funnet deg en båt ennå?

Har en fin seilbåt til deg, scampi 30 bred og fin, med 5 køyer 2 platers komfyr, kjøleskap, jeg har bod i båten i 3 måneder nå.

kontakt meg på mail roareidepedersen@yahoo.no  selger den rimelig.

Hei Roar. Ja, da kan jeg jo lure på hva jeg evt. gikk glipp av ;-) Jeg har fått meg båt nå, en Ohlson 30 fot, ståhøyde i båten.Seilte den hjem fra Sandefjord på søndagen med god hjelp av en gammel seilvant kompis. Er veldig fornøyd selvom jeg har helsikkes til vaskejobb foran meg før den er beboelig innvendig ;-)

RSS

På sorgenfri.com møter du likesinnede som liker seiling og da spesielt langseilere som digger langseiling eller jordomseiling.

© 2024   Opprettet av Sorgenfri.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår