Hei.

Jeg skal flytte til Østfold om fjorten dager og leter med lys og lykt etter et sted å bo. Da dukket en gammel drøm om å bo i selbåt opp, et års tid...eller to. Jeg har ingen båterfaring men liker konseptet med å bo på liten plass og utradisjonellt. Man har kun et liv og må leve ut drømmene sine mens man kan.

Men så kommer spørsmålene: Er det realistisk å kunne bo i en seilbåt i maks 40000 kr's klassen?

Hvor bred bør den være, kan noen komme med forslag til typer jeg bør se på?

Hva bør jeg tenke på ellers?

Finnes det vinterhavner/helårshavner i Østfold?

Hva koster det i måneden i avgifter, pluss pluss å bo i båt?

Gode råd mottas med takk :-)

Visninger: 2956

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Gratulerer med ny båt:-)  funnet deg noen båtplass? Har du noen bilder av båten?

Ja hei, skal selge min scampi 30 da jeg skal kjøpe større båt, har båtplass i Bunnefjorden på nesset vet du av noen som vil ha rimelig båt.

Hei Roar, kjenner ingen som skal anskaffe seg båt for øyeblikket. 

Takk Andre :-) ja, båten ligger på Hankø. Har ikke fått tatt bilder av den ennå men den har ligget ute på finn en stund. Nå flytter jeg inn i helgen og gleder meg til bli vugget i søvn fremover :-)

Herlig :-) håper du kommer til å trives...

Pass på at det ikke er dyr strøm... Strømmen har vært den største utgiften når jeg har bod i båt deler av vinteren... Prøv og få en fastpris på strømmen.

RSS

På sorgenfri.com møter du likesinnede som liker seiling og da spesielt langseilere som digger langseiling eller jordomseiling.

© 2024   Opprettet av Sorgenfri.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår