Da var eventyret over! Etter et år rundt atlanterhavet er hverdagen kommet.

Jeg flytter på land, og min kjære "Esther" må se seg om etter nye eiere som kan ta henne ut på nye eventyr.

Hun er en Hanse 400. Modell er 2008, men byggeår 2007, da båten var demomodell. Den er godt utstyrt for langtur. Den er veldig romslig og har mye komfort under dekk. Seiler raskt og godt!

Yanmar 40 HK (går som en klokke så lenge det er diesel på tanken)

solcellepanel under bom 2x80 w

honda eu 10, 1000 w bensinagreggat

Teakdekk

ROCNA 25 anker (dette ankeret er top notch)

Skjøtevogner for evt genoa som går bak mast

Baugspryd for gennaker

Redningsflåte

AIS - radar

Kartplotter Simrad NX40 med CMAP for Europa, Afrika, Karibien og Nordamerika, samt Grønland og Island.

Autopilot Simrad AP 16

Vind og logginstrument Simrad IS20

Batterimonitor NASA

Bimini sydd i Vigo oktober 2011 som kan kobles sammen med sprayhood

Sprayhood ekstra stor som fulgte med båten.

Dinghy seatec 280 m/ motor 2,5 hk Mariner fra oktober 2011 (motor har fått litt medfart men fungerer)

Redningsflåte, selvoppblåsende flagg, og hesteskobøye

Badeplattform

Seil: Storseil, selvslående fokk og gennaker fra North Sails. Gennaker er ny sommer 2011. Storseil og fokk originale. Fokk er ganske utblåst, og står ikke så bra på kryss lenger. Storseil er fortsatt i god kvalitet. Hatt noen mindre reparasjoner, og skiftet noen spiler etter atlanterhavskryss 2011. Gennaker er i god stand og kvalitet, men har blitt reparert ved Quantum sails i Norwalk, USA.

Båten er enda ikke lagt ut for salg på Finn.no, men kommer snart der. Om noen ønsker å gjøre et kupp, og få en god båt, klar for langtur, ta gjerne kontakt på 95853026! Om det ønskes kan veldig mye annet smått, men smart utstyr bli med i pakken. Det er selvfølgelig også lov å ta kontakt for langturseilere som bare har spørsmål om langturseilas:) Båten ligger for øyeblikket like utenfor Nesøya, og blir liggende på vannet helt mot slutten av oktober.

Visninger: 601

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Pris?
Ring meg på 95853026, så kan vi snakke om det!

RSS

På sorgenfri.com møter du likesinnede som liker seiling og da spesielt langseilere som digger langseiling eller jordomseiling.

© 2024   Opprettet av Sorgenfri.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår