Vi er to trivelige typer på 27 år som skal krysse atlanteren i begynnelsen av januar 2014. Vi drar fra Cape Verde og lander i Trinidad og Tobago. Båten vår heter SY Golden Orchid og er proppet full av sikkerhetsutstyr. Båten er en Najad 34 og godt utrustet for langtur (spør gjerne om detaljer). Vi er nå i Lisboa og drar innom Marokko og Kanariøyene på veien til Cape Verde, så hvis du/dere ønsker så er det mulig å bli med allerede fra nå. Vi ser for oss en til to personer ekstra over Atlanterhavet, slik at vi minimum er tre. Turen vil maksimum ta 20 dager. Av seilkunnskaper burde du vite forskjellen mellom forseil og storseil, mer krever vi ikke.

Er det noen du/dere lurer på om båten, oss, planlegging eller annet, kontakt oss facebook på SY Golden Orchid eller Sigbjørn Lindbråten.



Visninger: 1700

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Hei! Når reiser dere fra Cranca? Er der i januar, og kjenner ferien fort kan utvides..

Hei Brita! Vi reiser slik at vi feirer jul på Cape Verde-øyene. Det er en knapp uke dit fra Kanariøyene med vår båt. Du er hjertelig velkommen til å bli med hele eller deler av turen.

Hei dere! Jeg har flybillett til Brasil i desember, og søker eventyr. Hadde dere tenkt til å seile litt rundt når dere kommer fram? Kan jeg hoppe på i Trinidad og Tobago

Hei Ida, det er fult mulig. Vi havner på Tobago mot slutten av januar. Legg meg til på facebook, så kan vi prate litt mer der :)

Krysse atlanteren i januar? Jeg vil gjerne bli med! Jeg tok seilekurs med Oslo seilskole og var en uke på båt nå i oktober. Jeg heter Trond Mønness, er 30 år og bor nå i Oslo. Har dere planer for videre ferd eller avsluttes turen i Trinidad og Tobago?

Har svart deg på facebook Trond :)

Jeg og:)

Halla gutta : ) 

Vis dere ikke har fyllt opp med manskap. Og all sett får atlantern..  Si gjerne fra. 

Da jeg akkurat har kjøpt en Maxi 95 i Oslo, kan jeg knapt vente til våren med å seile  : )

begynner ikke å skru rør igjen før i Januar. Så kan egentlig fly hvor og når som helst : )

Noe seilerfaring fra USA og Middelhavet med Jeff og Tom Gisle Fra Berserk. Og min 24 fots firling i indre Oslofjord : )

Heisann KaptnBhanD,

båten vår er desverre full over til Karibien, men takk for at du tok kontakt med oss.

GO

RSS

På sorgenfri.com møter du likesinnede som liker seiling og da spesielt langseilere som digger langseiling eller jordomseiling.

© 2024   Opprettet av Sorgenfri.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår