Hei!
Eg er i planleggingsfasen av ei jordomsegling med start i 2012 eller 2013 (litt avhengig av økonomien). I samband med dette lurer eg på om nokon andre her planlegg å reise på jordomsegling i dette tidsromet. Eg har ein 33 fots båt av typen Carter 33.

Visninger: 1262

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Vi har bestemt oss for å reise 1.5.2012. Har en Bavaria 40 Ocean, men seilerfaring bare fra sist påske. Har logget ca 2000nm etter dette og gleder oss til båtutsetting 27. mars.
Synes det er så lenge til at vi har bestilt et seilkurs på jomfruøyene 3 - 14 februar :-)
www.sy-oda.no
Kor kjekt! Eg og satsar også på avreise 1. mai. Planen er så langt å segle nedover Europa via kanalane i Skottland, vidare ned til Gran Canaria og over atlanteren (kanskje i ARC). Deretter gjennom Panamakanalen og vidare ut i den store verda...
Turen er rekna å vare i tre år. For å spare pengar og bu meg på eit permanent båtliv, flytta eg inn i båten i mai i fjor.

Planene våre er nesten identiske, men ved å starte så tidlig som i mai - tror jeg vi rekker litt Middelhav før vi vi seiler til Kanariøyene og muligens ARC i november. Vi snakkes helt sikkert før den tid :-)

Hei Kjell Arne

Dere har en veldig vakker båt. Mener jeg har sett en hjemmeside fra dere der det var bilder av den enorme jobben dere har gjort.  Finner ikke linken igjen, men ser/leser den gjerne en gang til. Inspirerende og oppløftende å se andres målbevisthet; det hjelper når få andre forstår behovet og lengselen etter å bare gå for sjø og vind, istedenfor lut og kaldt vann ;-)  Hilsen Anita

Hei!

Det var kanskje http://steinsvik.blogspot.com/ du leste?

Vi måtte slipe ned og legge ny glasfiber på store delar av undervasskroget grunna ei tidlegare grunnstøyting. Båten tok inn vatn ved kjølfestet, så det var berre å finne fram vinkelslipar og polyester.

Vi satsar på avreise 1. juni 2013. I år skal vi øve på segling og oppgradere båten.

Hei.

Jeg reiser våren 2012. Sjekk www.sy-aud.com

mvh

Kristoffer Høidal

Hei.

Vi planlegger jordomseiling med start fra Norge i begynnelsen av juli 2012. Planen er å gå gjennom kanalene i Scotland, videre nedover europa til Gran Canaria.

Bloggsiden vår er: synirvana.blogspot.com

Mvh. Lasse Bang Gule

Stilig. Eg likar folk som reiser med gamle og små båtar. Trur turen vert kjekkare då.

Kjenner til Alo 33, då ein i hamna her hadde ein slik i mange år. Her er litt info om båten: http://www.facebook.com/pages/Alo-33/361424787559

Planlegg de å reise heilt rundt jorda, eller rundt Atlanteren?

Ja helt enig.  Vi planlegger en jordomseiling, men ting må bare bli til underveis. Men vi kommer nok helt sikkert til å treffest før eller siden. Har du bestemt deg for å dra i år?

 

Leste heimesida di no. Bra prosjekt!

Vi reiser nok ikkje før juni 2013. Om du passerer Ørsta ein dag får du stikke innom småbåthamna og seie hei. Vi bur i båten "Way Out".

RSS

På sorgenfri.com møter du likesinnede som liker seiling og da spesielt langseilere som digger langseiling eller jordomseiling.

© 2024   Opprettet av Sorgenfri.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår