Seiler fra Kvænangen i midten av mars 2011. Planen er å seile i 6 mnd med kurs for varmere farvann. For tiden er det klargjøring av båt og søk etter mannskap som står på programmet.

Om norskekysten i mars/april og videre sørover er av interesse, så ta kontakt. 

Her vil du finne litt om meg, båten m/utstyr og seilasen i sommer: http://sysunrise.blogspot.com/

 

Mvh

Paul

Visninger: 509

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Har du det utstyret dy trenger ??
Jeg har noe tilsalgs, ubrukt.

2 Sikkerhets-seler Baltic. ny pris over 500.-
2 sikkerhets-liner/bånd Jackstay tåler 2,5 tonn 12 meter lange. 350.-
2 doble safety Harness. 700.-
2 Doble Safety line. 320.-
80 meter 14/16 mm nylon-tau. 1860.-
3 meter ny toa-slange. 450.-
En del kart følger med. gratis.
Flagg til 8 land 520.-
Sextant Davis master MARK-15. 2195.-
Alt dette er nytt ikke pakket opp.
Og selges til halv pris.
sturlapost@hotmail.com
Hei Sturla!
Ja jeg har det meste av utstyr som du legger fram her, men mangler en del kart og flagg.
Sekstanten hadde jo også vært av interesse.
Hva slags kart er det du har?
Hvilke land har du flagg til? Mangler noen...

Paul
Har flagg til Danmark,Frankrike, England, Spania, Tyrkia, Finland, Italia og Tyskland...
Oslofjorden, Skagerak, Engelske kanal syd, Nederland-Belgia, Franskekysten,
Kanaløyene, Jeg tror hele Engelske kanalen er der, Portugal Nord , syd , vest og havnekart Lisboa,
og helt ned til Gibraltar-stredet.
Kart: Overseilings-kart Atlanteren,
Det er det jeg har av kart.
Hadde også kanalkartene fra Kiel til Middelhavet, men vet ikke hvor de har blitt av..

Hei Sturla

Hva har du igjen av utstyret på lista? Jeg kan være interessert i sikkerhetsliner, gjesteflagg og sekstant.

Mvh Dag Rørslett, 970 33 415

Hei

Er interessert men har ikke erfaring, har tjenestegjort i kystvakta bare. Hvilke kvalifikasjoner er du på jakt etter?
Hei Tor Even!
I utgangspunktet er jeg ute etter folk som er eventyrlystne, positive og kan ta i et tak, og om du har noe navigasjonskunnskaper og ellers erfaringer på havet er jo det et +.
Vi er så langt 3 personer med ulike bakgrunner og erfaringer. Det blir undervisning og opplæring så lenge det trengs ombord. Men med et godt og positivt humør kommer du langt.
Kontakt meg gjerne på "paul.hanssen@kraftlaget.no"

Mvh
Paul

Hej Paul!

Jeg er på papiret jo ikke helt ny, men alder er jo ren matematik, man er så gammel som man føler sig.

Jeg sejler af lyst, min egen båd Bavaria 37, har siden 2004 sejlet over 10.000NM. meget af tiden sejler jeg allene, herudover har jeg været Crew eller Kaptain på både der skulle hentes eller leveres i europa. Jeg har ingen planer for marts til 1. maj.

Jeg hører gerne mere om dine planer, har du tænkt på om turen går via Kielerkanalen eller rundt Skotland og Ireland?

Hvordan er det med is på fjorden oppe hod dig om vinteren?

En af mine ture blev der en historie ud af, den kan læses i tursejleren:

http://www.danmarkstursejlerforening.dk/image/PDF/Tursejleren_02_08...

Jeg sender dig de bedste ønsker for en fin tur.

Med venlig hilsen Kaj Værens

 

 

Hei Kaj!

En erfaren seiler med andre ord :-) Enig med alderen, man er ikke eldre enn hva man føler.

Når det gjelder seilingsruta så har jeg en søster i Nederland som jeg har lyst til å hilse på. Så jeg regner med at Amsterdam er en havn vi besøker. Og da står jo den Engelske kanalen for tur. Men resten av planleggingen tar vi etter hvert. Så langt har to personer meldt seg på og den tredje venter jeg svar fra. Håper på å være fire personer som kan dele på vaktene og at noen kan mønstre på der andre mønstrer av.

Is finnes i enkelte fjorder her nordpå, men tror ikke det vil by på noen problemer.

Ellers kan forberedelsene og seilasen følges på http://sysunrise.blogspot.com/ 

 

Takker for de beste ønsker og hilser tilbake.

 

Med vennlig hilsen

Paul Hanssen

Hej Paul!

Min interesse ligger jo mest til de Norske fjorde, men her har du jo nok ikke tænkt dig at bruge meget tid, og det er nok også for tidligt på året. Danmark har jeg jo set en del fra søsiden.

Kommer du til, at mangle crew på hjemturen,eller der sker ændringer med ruten er du velkommen til at tage kontakt, specielt hvis kursen bliver sat  rundt om England Irland.

Tidligere har jeg sejlet fra Corsika over Menorca Cibraltar over Biscayen

Med venlig hilsen

Kaj Værens

Hei igjen...

Hadde ikke tenkt å bruke tid på fjordene i Norge på sørseilasen, det er litt for tidlig på året. Men hjemseilasen tenker jeg at vi stikker innom flere fjorder, det vil i såfall bli i slutten av august og september. Norge er et fantastisk vakkert land å seile i. Veldig hyggelig å ha mannskap i reserve. Det kan godt hende vi legger kursen opp Irskesjøen på hjemseilasen, og mangler vi mannskap da skal jeg kontakte deg.

 

Mvh

Paul

hej Jan!

Det lyder som noget af et projekt.

Min lyst er en smule mere komfortabel, jeg foretrækker sejl, og hvis nogen vil betale brændstoffet sejler jeg gerne motorbåd.

Jeg har egen Bavaria 37 der også bliver luftet ind imellem, jeg flytter også båd for andre når / hvis behovet opstår, men jeg håber du må have meget held med dit projekt.

venligst Kaj

Hei Jan!

Spenstige greier dette prosjektet!!

Seiler som nevnt tidliger fra Nord-Norge i mars og regner med å være framme i Gibralter rundt midten av mai. Ser at du starter til sommeren fra Fredrikstad. Det vil nok beklageligvis ikke stemme helt med mine planer. Hadde tenkt å bruke mer tid på returseilasen enn det vi gjør på tur sør. Det hadde vært utrolig gøy å kunne bidratt med litt til prosjektet ditt, men skal følge med hvordan det går med deg, og krysses vår kurser ma vi ta oss en prat.

Ønsker deg lykke til

og en riktig GOD JUL.

 

Mvh

Paul

 

RSS

På sorgenfri.com møter du likesinnede som liker seiling og da spesielt langseilere som digger langseiling eller jordomseiling.

© 2024   Opprettet av Sorgenfri.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår