Hei

 

Er en jente på 26 år som har vokst opp i vanlig båt, men har i de siste årene hatt et kjempe kick etter seiling.

Siden jeg er litt i villrede tenkte jeg jeg kunne høre med ekspertene her hva som må til for at jeg skal få være mannskap på en båt? Regner med at jeg må gjennomføre noen kurs før noen vil ha meg med.

Er min store drøm å få seile og jeg blir snart syk hvis jeg ikke kommer meg ut.

Håper noen kan hjelpe meg og at det ikke er til for mye bry.

 

Med vennlig hilsen Pia

Visninger: 4120

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Hei :)

Jeg er litt i samme båt (hehe, passende uttrykk) som deg!

Tenkte å kjøpe en liten seilbåt nå i vår, for å øve meg litt i, og så legge ut på langtur nedover Europa, med ny båt med et par venner neste vår. Men vi trenger mer mannskap... :) Eller, dette er iallefall drømmen!

Holder til Oslo, så har du lyst til å bli seilekompis når jeg får båten i havn (forhåpentligvis), for å øve og ha det gøy, så er du hjertlig velkommen :)

Anja

Wow! Så utrolig snilt av deg,takker selvfølgelig Ja til det!
Høres ut som en fin plan,får håpe den går rette veien:) spennende å høre.
Du kan jo adde meg på face om du er der?navnet mitt står jo her;)

Pia

Jeg gjør det!

Det avhenger av at jeg finner en billig og ok båt selvfølgelig (de er det mange av) og båtplass, de er det litt ferre av... :)

Men jeg holder deg oppdatert !!

Såklart,alt med forbehold. Om alt går skrått kan vi alltids ta et kurs sammen, gøyere når man "kjenner" en å gå sammen:)
Snakkes snart

Ja hurra, med på alt jeg ! Klør i seile-foten.. :)

Dersom dere har lyst på mer selskap så brenner jeg for å lære og seile. Har kun vært ombord i seilbåt, men ikke brukt mine egne evner til å seile. Lest og leser en del om seiling og eier ikke tålmodighet igjen snart for å finne noen som vil lære meg det. Er kun 16 år så det blir ikke langtur før jeg er myndig, men fint med en helgetur eller dagstur så man får lært det. Si ifra vis dere ønsker ett mannskap til på en liten tur! :)

Hadde jeg hatt båt så hadde du vært veldig velkommen :)

Du kan bli med meg uten å ta noen kurs på forhånd. Jeg/vi skal på jordomseiling starter i juni. Se på hjemmesiden www.seaventure.net

Hilsen Andreas

Takk du:) Veldig fristende, når ca er du i new zeland?hvis jeg skulle blitt med derfra mener jeg:)
Fantastisk at du gir meg en sjans selvom jeg er nybegynner.

Vi er i New Zealand desember 2013, så tar i hvert fall jeg en pause på 4 måneder fra båten, men min partner Linus kommer til å seile litt rundt i området, 1. april drar vi videre opp til New Caledonia, Vanuatu, Solomon Øyene, Papa New Guinea, Indonesia, Australia, Øst Timor, Chirstmas Island, Kokos Øyene, Madagaskar, Sør Afrika i november/desember 2014.

Vi har mange med som er nybegynnere. Gi meg email/telefon nr. så kan vi snakkes nærmere.

Andreas

Hei

Legger deg til som venn så sender jeg deg email adressen der:) Eller du kan søke meg opp på face, navnet mitt står jo her.

 

Pia

Ine Margrethe:

Blir det båt skal du få bli med på tur :)

Andreas og Pia: Jeg vil bli med !!! hehe :)

RSS

På sorgenfri.com møter du likesinnede som liker seiling og da spesielt langseilere som digger langseiling eller jordomseiling.

© 2024   Opprettet av Sorgenfri.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår