Jeg er en gutt på 25 år som har seilt mye og vært mye på båt i barndommen og ungdomstiden, har dessverre blitt mindre de siste årene så kan vel ikke kalle meg veldig erfaren(blir hvertfall ikke sjøsyk), men føler jeg forstår det grunnleggende ved seiling og er mer enn villig til å lære. Har mest av alt seilt med en klassisk treseiler med lite automatikk så er vant til å "jobbe" under seilas og i havn.

 

Jeg blir ferdig med bachelor i sosial antropologi nå til jul 2011, og skal ta meg fri for å finne tema for master og for å reise litt rundt i verden. Men treger litt tid for å jobbe meg opp litt mer penger.

 

Har i mange år hatt et stort ønske om å dra på jordomseiling med egen båt, men i mangel av båt ønsker jeg å mønstre på med noen som har samme visjon. Det være å utfordre seg selv, være avhengig av egen kompetanse og problemløsning for å komme dit man vil og se og oppleve andre steder. Hvor seilasen går fra og til er ikke det som er viktigst, men den opprinnelige drømmen var å krysse et av de store hav, også er det jo selvfølgelig deilig med seilas i varmere strøk.

 

Jeg føler selv at jeg er en løsningsorientert person som er praktisk anlagt og med god humør som går godt overens med de fleste. Har en bred erfaring innen jobb og utdannelse, fra motorsykkelmekaniker, vaktmester, personlig assistent, markedsøkonom til antropologi+++, så føler jeg har en god evne til å tilpasse meg, og ta for meg mange utfordringer og takle disse godt.

 

Blir glad hvis det er noen som skal ut på tur i dette tidsrommet og er interresert i å ha med meg som mannskap. Er stadig innom her, så legg gjerne inn kommentar.

 

Mvh Håkon

Visninger: 261

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Hei der.

Vi er en familie med to voksne og to små barn, som for tiden er i SørSpania.

Vi reiser med en Colin Archer treskøyte på 46fot, så vi har en sjødyktig og fin båt!

Vi planlegger hjemreisen til Norge snart, og dersom det er mulig å finne mannskap så ønsker man å sende kone og barn hjem fra NordSpania, og prøve å få til en ren guttetur over Biscaya, via Irland, Skotland, Shetland, og så evt plukke dem opp i Trondheim der de vil være i mellomtiden. Båten skal seiles helt til Lofoten, så det kan være aktuelt å ha mannskap på hele kysten dersom det er god kjemi og ønskelig.

Vi regner med å begynne å skli oppover Portugal-kysten nå snart, og satser på å være i NorsSpania i begynnelsen av mai, og så ha guttetur i hele mai og evt deler av juni, alt etter vær og vind......

 

Dersom dette kan være av intr. for deg er det bare å sende en mail på

 

lucero-theboat@hotmail.com

 

Hanne og Roy

Jeg skal avsted sommeren 2012, kanskje du vil være med? Jeg tenkte å seile rundt i karibien den første tiden (båten er nå i St. Martin). Jeg vil gjerne ha selskap.

Se på hjemmesiden min www.seaventure.net

RSS

På sorgenfri.com møter du likesinnede som liker seiling og da spesielt langseilere som digger langseiling eller jordomseiling.

© 2024   Opprettet av Sorgenfri.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår