Hei alle sammen.
Vi er en gruppe barndomsvenner og familie som er i gang med et interessant prosjekt, en nettside, et forskningsprosjekt, en nettserie (video) og en stillehavskryssing.
I 1987 seilte hardangerjakta Svanhild rundt jorda. Med på turen var det mange unger blant annet Andreas Melvær og Erlend Kjeldsberg, 27 år senere drar de ut på reise igjen.
S/S Svanhild
S/Y Evolution (foreløpig Petoncle)
Med ombord er 3 marinbiologer (Erlend inkludert) som skal fotografere djevel-rokker fra undersiden i et samarbeid med Guy Stevens fra www.mantatrust.org. Med ombord er også Karina Lavik som er journalist for Reuters, Mia Melvær som er kunstner og Andreas Melvær (meg) som til daglig jobber med digital kommunikasjon. Vi er ryggraden i et moderne informasjonsprosjekt. Vi vil bruke både video, bilder og artikler til å formidle historier om synkende øyer, livet om bord, lokal kultur samt masse praktisk informasjon for folk som ønsker å gjøre noe lignende. Med på laget har vi Stavanger Symfoniorkester som stiller med lydbildet til våre filmer.
Det finnes en del video materiale fra stillhavet, men veldig lite av det er av profesjonell kvalitet, se foreksempel på videoene i denne serien, legg merke til hvor mange som har sett dem (oss inkludert) http://www.youtube.com/watch?v=SFj54ZSdxdA
I vårt mannskap har vi folk med utdannelse innen video, dykking og videoredigering, vi er overbevist om at vi kan få til et meget bra produkt. Vi ønsker å lage en nettserie som tar for seg øyene vi kommer til, rariteter, lokal kultur, livet under vann  med mere.
Det hele blir en seilas i historisk kjølvann som man kan følge på bluemarble.no 
Her er det bare å ta kontakt, om hva som helst :)
Følg oss på Facebook: http://www.facebook.com/bluemarble.no

Visninger: 659

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

WOW!! Dette virker utrolig kult! Dere får si ifra om dere vil ha med en fotograf til på laget :) 

(Da jeg var i Karibien i Mai, var vi forresten i samme bukt på BVI´s som en 4 meter bred manta Ray. Dykket på meg kronisk skrukkehud, hehe, i håp om å se den..)

Vi tenker å drive litt utleie av lugarer på noen etapper, så her er det muligheter :) 

Vi kan seile i Januar/februar, jeg og ei venninne som tenker oss på tur.

Om det er aktuellt, gi beskjed, så får du litt mer info om oss :)

Tipper vi er lit bussy i januar, ettersom vi kommer ned til St Martin hvor båten ligger på nyttår. Send meg en linje på andmel(atsign)mac.com så skal jeg videreformidle til kapteinen :)

RSS

På sorgenfri.com møter du likesinnede som liker seiling og da spesielt langseilere som digger langseiling eller jordomseiling.

© 2024   Opprettet av Sorgenfri.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår