Jeg og min venninne, skal seile fra St. Martin til Utila (nord for Honduras), og etter på til Curacao. På veien til Utila kommer vi innom Jomfruøyene, Puerto Rice, Den Domenikanske republikk og  Jamaica. På vei til Curacao kommer vi til i å stoppe i nordspissen av Colombia.

Vi reiser ned til båten i starten av Juli, og kommer til å bruke ca, tre uker på å sette den istand. Så skal seile til Utila, ca 14 dagers reise, med stopp gjerne litt mere. I utila skal jeg ta et dykkerkurs, og skal bli der i ca to måneder. Du kan da bo i båten. Reisen til Curacao blir i slutten av oktober, og jeg regner ca 14 dagers seilas, med få stopp underveis. Blir mye motvind det stykket, regner med å gå en del for motor.

I den perioden vi skal jobbe med båten (ca de tre første ukene av juli, så blir det lite komfor i båten, og jeg regner med at alle som er ombord bretter opp armene og hjelper til.

Båten er en C&C 42 landfall. Båten skal vi på jordomseiling med, og selve jordomseilingen starter fra Curacao, når vi kommer fram i slutten av oktober. Båten er ikke veldig stor og romslig inni. Får å se på bilder se på seaventure.net

Jeg ber om 50kroner om dagen, det går blant annet til å dekke drivstoff, innklarering av land og div. uforutsette utgifter. Du kan dermed få deg en meget billig tur på tre til fire måneder. Flybillett til St. Martin koster ca 10 000 NOK. Etter det blir utgiftene øl og morro. St. Martin er et ganske dyrt sted. Utila skal være et ganske billig sted.

Båten skal fikses litt her og der, den har ikke blitt seilt med av meg i noen særlig grad, og skal dessuten klargjøres til en jordomseiling, så det hadde vært fint hvis du var en litt handy type som kunne hjelpe til litt her og der. I utgangspunktet ser jeg etter folk som vil være med fra slutten av juli til slutten av oktober, men jeg kan godt ha en eller to nevenyttige med den perioden vi skal bygge om (den perioden blir gratis, rett får være rett).

Jeg blir kapteinen og har D5La sertifikat. Du trenger ikke være en dyktig seiler fra før, men må være spesielt lærevillig, og ta dine vakter natt såvel som dag når vi seiler. Du bør ha en viss peiling på hva det betyr å skulle bo tett oppi andre mennesker en lengre periode, og ikke miste fatningen.Fint hvis du har dykkerkurs, da har jeg noen å dykke med, skal kjøpe inn kompressor, og har i hvertfall et ekstra sett med dykkerutstyr.

Jeg ser etter to til tre stykker, da kan det bli perioder med 5 stykker i båten, da blir det trangt.det er greit for meg om du vil være med kon et stykke, men hvis du ikke vil være med på noen av seilasene så går det jo ikke.

Kontakt meg på 97720534 eller andreas@seaventure.net

Hilsen Andreas

Visninger: 571

Vedlegg:

Svar på dette

På sorgenfri.com møter du likesinnede som liker seiling og da spesielt langseilere som digger langseiling eller jordomseiling.

© 2024   Opprettet av Sorgenfri.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår