Tur/retur Senja -Svalbard i Sommer 10 juni til 16 Juli. 

Jeg er godt i gang med forberedelser til Svalbardseilas nå i sommer. Pågrunn av noe frafall av interessert mannskap er jeg nødt til å annonsere her etter mannskap.

Det er ledig for enten hele turen eller halve turen. Mye mannskap blir byttet i Longyearbyen rundt 30 juni.

Båten min er en Solid 38 fots Malø 116 fra 1984 med 3 lugarer pluss soveplass i salong.

Redningsflåten setter taket for maks antall mannskap på 6 personer. I skrivende stund er vi nok mannskap til å gjennomføre turen. Men jeg vil ha en full båt slik at vi kan gå 4-8 vakter.

Mannskapet så langt folk jeg har seilt med eller kjenner fra før. Som jeg vet fungerer i røft vær og tåler å bo tett innpå hverandre i noen uker uten å bli alt for gal. Alderen er fra 21 til 28 og to stykk som er over 60. 

Planen er å seile til Bjørnøya og ta en pause der. Så fortsetter vi til fastlands-Svalbard og tar dagsetapper opp til Longyearbyen. På denne etappen blir det mye gåturer og fjellturer mens båten ligger for anker.

Etter mannskapsskifte går vi litt nordover til ny Ålesund før vi starter på tilbaketuren. Fortsatt med dagsetapper, mye vandring i natur og et stopp på Bjørnøya.

Så går turen til Senja, om vi er heldige får vi med oss siste del av Skrolsvikdagene som er rett overnfor gjestehavnen i Skrolsvik.

Dette er en grov plan som raskt forandres.

Nærmeste flyplass er Tromsø eller Bardufoss. Eventuelt Longyarbyen for tilbaketuren fra Svalbard

Pris per person er 500 NOK per påbegynnt døgn og så deler vi utgifter for diesel og proviant.

Når det gjelder sikkerhet, så er båten utstyrt med radar, 2 individuelle kartplottere, papirkart, Irridium satelitt-telefon, EPIRB og redningsflåte, nødraketter og annet pyro-teknisk utstyr, fastmontert VHF, håndholdt VHF, wire-kutter og mye verktøy, håndholdt GPS motager, to seperate varmekilder og mye mer som kommer på plass de nærmeste ukene

Komforen ombord er god, jeg bor i bor i båten til vanlig. Det er gasskomfyr, dusj og varmtvann ombord.

Dette er turen for folk som i første omgang har seilt i røft vær før eller har erfaring fra Svalbard/Grønland eller lignende. Jeg vil helst møte mannskapet ansikt til ansikt før jeg tar dem ombord. Jeg kommer til å være i Oslo-området i mai og tidlig juni.

Erfaring med mekking, film og foto, seiling, kjærlighet for natur, matlaging, er faktorer som er ønskelige for potensielt mannskap. God psyske, ståpåvilje og et smil som tåler uvær og regn er også viktig. Om man søker som et par så er det også å foretrekke, siden to lugarer har dobbeltseng.

I påsken seilte jeg til Lyngen samtidig som jeg rekruterte to stk til turen. På denne linken kan man se en film fra turen, se båten og få et innblikk av "stilen" ombord i båten min Duen II:

http://www.youtube.com/watch?v=GusQLIUU5SI

Samt at at jeg har en nettside hvor jeg skriver om turene mine: www.syduen.blogspot.com.

Selv jeg snart 28 år. Jeg har eid Duen II siden september 2011 og seilt den fra Trondheim til Senja, samt mange ukesturer. Jeg har jevnlig seilt mye småbåt siden 2009, jobbet mange år som skipselektriker på langfart og kystvakt. Gått styrmannskole og jobber til vanlig på fullriggeren Christian Radich. Som person er jeg blid og glad og prøver å få frem det positive i dem jeg seiler sammen med. Som seiler liker jeg store marginer og at ting er på stell

Om du/dere vil være med, så skriv om deg selv i en email til oyvind_n@hotmail.com. Selg deg selv når du skriver. Vær ærlig om ditt nivå og styrker/svakheter. Legg ved telefonnummer og mulighet for å se et bilde av deg (må se at det er personer som er i relativ fysisk god form)

En "trivelig ikkerøyker på 39 som har seilt en helgetur før" er ikke nok til at jeg tør å ta deg ombord for å seile til Svalbard

vennlig hilsen Øyvind Nilssen

Visninger: 726

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Her er enda en film som viser litt av stemingen ombord og på land i Tromsø, Lyngen og Senja:http://www.youtube.com/watch?v=uSs1pijJ0fE

RSS

På sorgenfri.com møter du likesinnede som liker seiling og da spesielt langseilere som digger langseiling eller jordomseiling.

© 2024   Opprettet av Sorgenfri.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår