Er det andre båter som har planer om tur til Middelhavet i 2011?

 

 

mvh. Bjarne

Visninger: 1493

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Hei. Kona og jeg har tenkt å dra til neste år, juni 2011. Kom hjem fra en 17 mnd. middelhavstur August i 2009.
Turen vi hadde i 2008-2009 gikk vi på kanalene ned til Middelhavet, turen i 2011 skal vi seile på "utsiden"
Ønsker du å se hvordan turen på kanalene var kan du gå inn på www.solansiden.com
Mvh
Knut Aage Gundersen
Hei igjen. Fint å høre fra deg igjen, vi hadde kontakt når dere var i Middelhavet ang. dybde i kanalene. vi kommer til å seile caledonienkanalen, Irskesjøen over til Brest, vidare over Biscaya, Portugal. Vi får holde kontakten, kanskje det blir flere som skal same veg. kan også treffest på aurorasail@gmail.com

mvh
S/Y AURORA
Bjarne Øen
Hei Bjarne! Har planer om å seile Norge Midelhavet Norge april-oktober 2011. Holder på med planleggingen og iom at jeg er singel må jeg finne mannskap som kan være aktuell. Holder på med å finne meg båt i str 35-40 fot. Har en blog som jeg oppdaterer ang dette. "http://paulseilas.blogspot.com/"

Med vennlig hilsen
Paul Hanssen

Vi holder kontakt :-)
Hei Paul Roar! Fint att det er andre som har planer om middelhavet neste år. Vi har en Bavaria 39C som vi driv og utstyrer til langtur, det er mange ting som skal på plass men er i rute. søk etter mannskap her på sorgenfri, mange som leser den. Vi holder kontakten.

mvh
S/Y AURORA
Bjarne Øen
Vi vil nok begynne å tenke på hjemtur da...kanskje i 1012, så muligheten for å treffes er til stede. Sjekk: www.seilmedhydra
Vennlig hilsen
Gudmund Sandsleth
Hei Gudmund!
Vi vil sikkert treffest, vi følger med på hjemmesiden deres.
Vi har hatt båt i Middelhavet siden 2004, i charter, med base i Athen. Har bestilt ny båt som blir liggende i Tyrkia nå. www.seilglede.com
Hei Bjørn!
Då vil vi sikkert treffest, planen er og legge igjen båten i Tyrkia/Hellas noen år for å seile der i perioder.
Ja, Vi planlegger å starte i begynnelsen av Juni vår tur til Middelhavet. Utveksler gjerne erfaringer med andre,
Hei Kristin!
Går alt etter planen starter vi i løpet av april, vi holder kontakten.
Hei Bjarne!
Ser at du utruster en Bavaria 39c for langtur. Jeg er selv i samme modus og lurte på om du har noen gode tips, eller erfaringer så langt?

mvh

Jan Helge Kaiser
Hei Jan Helge!
Utstyr som er ferdigmontert er ny batteribank forbruk 5x140amp AGM og 1x95amp AGM start og baugpropell,
Odelco battmeter, 1stk kartplotter E-80 ved kartbord i tillegg til den eg har på pidestall. Alle pærer og lysrør er skiftet til led. Nødpeilesender GME med GPS. Overmadrasser på alle køyer kjøpt på Møbelringen og formsydd.
Skiftet TV til Finlux 19" med bakkenett og DVD. skiftet skillerele for ladding frå dynamo (mindre spenningsfall)
Har også montert ekstra kontakter ved kartbord 220v landstrøm og 220v inverter.
skal no starte med montering av master til vindgenerator og solceller 2x85w. alt har gått fint så langt.

RSS

På sorgenfri.com møter du likesinnede som liker seiling og da spesielt langseilere som digger langseiling eller jordomseiling.

© 2024   Opprettet av Sorgenfri.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår