Frister det?

4 måneder på tur i 2017, 17.Mai i Kirkwall, Orknøyene, utforske Orknøyene, Ytre Hebridene, St.Kilda, Flannan Isles, bestige Færøyenes 10 høyeste fjell (alle over 800 moh) Oppleve Olavsóka i Torshavn (Kan virkelig anbefales, var over med Skråsikker i 2014) G!festivalen i Gøta, Fotturer, toppturer, Longboarding, Surfing og Seiling.
Utforske vestkysten av Shetland og Fair Isle?

Kort om meg:

Singel fyr født i 1985 fra Fredrikstad, trives best ute.
Eier og kaptein på Skråsikker, en 34 fots seilbåt.
Har tidligere seilt:
Fredrikstad - Øster Hurup, DK 2013
Ålesund - Kristiansand 2014 ( Med Dominique)
Fredrikstad - Bergen - Shetland - Færøyene - Bergen - Herøy (Nordland) 2014
Bodø - 80 grader nord - Jøa (Nord Trøndelag) (Med Menja) Jøa - Hvaler 2015.

Visninger: 699

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Heisann sjef :)

Jeg har jo vært med deg før, og blir gjerne med igjen! Vil hvertfall gjerne få med meg oppdateringer på hva som skjer videre, og syns det hadde vært stas med en type tur du snakker om, der man har litt mer tid på land for å sjekke ut de stedene der. Så jeg er interessert! Har ingen problem med å ta fri de 4 månedene det er snakk om.

Jeg syns det var snakk om å gjøre noe greier med båten før turen og? Isåfall så har jeg en del tid fra midten av august i år, og en del tid framover. Skal seile en del selvfølgelig, men finner vel en båtplass i nærheten til monsunen i området der Skråsikker ligger, og i så fall har vi jo et sted og sove og mens vi jobber. Så kan du få hjelpe meg å bytte rigg ved en passende anledning ;)

Steike bra Marin!
Japp, vi har jo seilt sammen tidligere og det funka jo strålende! Velkommen til Østlandet skal du være også, alltid allright å være to når man holder på med båt. Uansett om det er min eller din båt☺
Oppdateringer kommer underveis.
Eneste som er bestemt i skrivende stund er dato for avreise, rute og ca. datoer. Foruten om det så går det i research om de forskjellige plassene jeg seiler forbi og sparing.

Hva jeg bestemmer meg for å gjøre med selve båten avventer jeg og ser, mye jeg ønsker å få gjort noe med, men alt koster som du vet.
Så i første omgang prioriterer jeg å gjøre det som er nødt for å holde båten flytende med fremdrift og styring.

Kult å høre fra deg igjen.
Hilsen André

Det er det som er så rått med den turen, at du gjør så mye research! Blir jo nesten som en guida tur det der! Jeg er egentlig snart ferdig med båten til å krysse litt hav igjen, så har egentlig ikke noe spesielt jeg skal gjøre. Skal ha henne opp og bytte alle gjennomføringer, og legge nytt stoff, men foruten det, så er hun klar for tur! Lurer på å bytte stående rigg etterhvert. På grunn av ukjent alder, men den ser grei ut.. Har fått tak i alle røstjern jeg trenger, men lurer på å bytte den i England eller Nederland iløpet av turen nå til høsten. Billigere materialer der...

Jeg kommer til å holde meg oppdatert på hva som skjer med planene for 2017!

RSS

På sorgenfri.com møter du likesinnede som liker seiling og da spesielt langseilere som digger langseiling eller jordomseiling.

© 2024   Opprettet av Sorgenfri.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår