Jeg har en 40 fot skøyte på Aruba jeg skal seile østover til Grenada i oktober. Mitt kjære mannskap Knut fra Trollwind er desverre gått bort,han skulle bli med meg. Er det noen som har lyst på eventyr noen uker i oktober på en ca 500 nm lang tur så ta kontakt.

Alder kjønn er ikke så farlig-bare du kan være til og stole på, ikke sovne på vakt og ikke bli dausyk av sjøen.

 

Mvh

Morten

Tlf: 98662749

Visninger: 830

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Hei igjen du!

Litt kort utgave av svar her.  Fint at du har lyst til og seile.

Båten ligger på land i Varadera marina,rett ved flyplassen på Aruba. Har ligget på land siden 14 april alene. Båten var klargjort for bunnsmøring når vi reiste fra den.Trenger hjelp til fort og rulle den,handle inn nødvendige matvarer,gjøre seilklar og stikke så fort som mulig.Jeg er der 5 oktober.

Turen østover er litt trixy siden det er den fordømte veien med vind. I oktober er det vanligvis åpning for og gjøre en sånn tur da det er hurricane legger nord.Har ikke selvstyring så det blir døgn.vakt ved roret. Selve turen er ikke mer en ca 500nm, men det kan ta mer en de 5 dagene som vanlig seiling vil ta om ikke været er medgjørlig.

Ring med på :98662749 etter kl 16.30 på hverdager.Eller hele helgen.

Mvh

Morten

Hei igjen du!

Ved litt team work er forbredelser klare på 1 uke.Skal hente ut nye seil der også som kommer fra Lee sail. De er sendt med båt og er ventet inn på Aruba førsten av oktober.

Jeg har 1 sett dykke utstyr ombord.Har du lappen er det grei og ta med.Ellers er det nok og ta seg til der om det er tid til overs.Jeg har sengetøy ombord. Om natten ved seiling kan det bli kaldt så en god allværs jakke er must.

Vil det si at jeg kan regne med deg fra ca 5 oktober?

Regner med sjøsetting av båten rett etter bunnstoffet er tørt. Tar ca 24 timmer etter siste strøk.

Morten

Da har jeg booket en venn til turen. Han kommer den 9 oktober. Jeg har fått forandring på min billett så jeg er der på ettermiddagen den 4 oktober.

Hadde håpet du lærte så mye som mulig Spansk der du er, kan komme godt med på turen- særlig om vi stopper på øyene i Venezuela.

Har en kar på 22 som svarer onsdag om han blir med.

Hvor gammel er du? glemte og spørre forrige gang (det spiller egentlig ingen rolle)

 

Morten

Hei Bent!

Nå er det ca 2,5 uke til jeg reiser den 4 oktober. Har du booket noe flybilett til Aruba? Tror du mulig må reise via colombia eller Venezuela.

Si fra om du trenger mer hjelp til og finne fly over.

Morten

RSS

På sorgenfri.com møter du likesinnede som liker seiling og da spesielt langseilere som digger langseiling eller jordomseiling.

© 2024   Opprettet av Sorgenfri.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår