Var akkurat i kontak med sjøfartsdirektoratet ang. identitetsbevis på skuta, i og med at jeg skal på langtur nå til sommern tenkte jeg det kunne vært greit å ha.

Men, det viste seg å ikke være så lett. Først måtte jeg registrere skuta i skipsregisteret, noe som medfører at de må ha all dokumentasjon på tidligere eiere + mye mer helt fra båten var bare bebisen på verftet..

De kunne ikke utstede noen annen form for bevis på at skuta er mi og at jeg seiler under Norsk flagg.

What to do?? Det blir vel fort problemer under veis hvis jeg ikke har identitetsbevis på skuta..?

Visninger: 4203

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Og man kan seile under norsk flagg....

kan man uten problemer som normann kjøpe og seile en svenskreg, båt rundt jorda? med unntak av norge selvsagt ??

 

Ja det kan man.....

Da må du seile med svensk flagg....

 

Ja.... det er faktisk ikke så farlig...man kan ha en liten norsk under spridaren... ; )

Hei, jeg har brukt registreringskortet fra småbåtregisteret og det har ikke vært noe problem noe sted i verden. Problemet med det lille kortet er at det mangler det viktigste, nemlig båtens navn, så du må ha et eierbevis ved siden av som har båtens navn.

Mvh Bjørn

Hei, Jeg har seilt t/r 2010-2011 Karibean med identitettsbevis fra Svenske Krysserklubben. Det har fungert 100%. Beviset har med all din informasjon, samt allt om båten. Min båt er registerert i Norge og jeg seilte med norsk flagg uten noen problemer de stedene vi ble kontrollert. Spesielt Frankrike og franske "kolonier" er til tider meget nøye med å kontrollere båtpapirer.

Ståle

Det ble båtkort fra småbåtregisteret + et ark med navnet på skuta, meg osv.

Håper dette holder!

Hei!

Vi er i samme situasjonen - skal reise til Middelhavet om et par måneder og lurer på om det holder med småbåtregisteret. Har du fått noen erfaringer?

Hei, vi har også fått en engelsk versjon av eierbevis i fra Småbåtregisteret. Minnes godt i fra forrige langtur alt styret med Skipsregisteret(og dyrt).Vi skal også på tur til sommeren (ca. et år) å satser på at eierbeviset holder. Hele poenget er jo at en har bevis for at en er rettmessig eier, så det bør holde i massevis.

Mvh Finn Iversen

Registerer i småbåtregisteret , engelsk utgave. Fungerer overalt, Karibia og Middelhavet

Hei,

jeg kjøpte båt i Panama, og inntil jeg ble registrert i NIS/NOR, meldte jeg meg inn i Svenska Kryssar Klubben. Der fikk jeg Internasjonalt Sertifikat, og det var mer enn godt nok i Sør og Mellom Amerika, USA og Europa.

Hilsen Nico

RSS

På sorgenfri.com møter du likesinnede som liker seiling og da spesielt langseilere som digger langseiling eller jordomseiling.

© 2024   Opprettet av Sorgenfri.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår