Jordomseilere og andre langseilere (120)

Diskusjoner Svar Siste hendelser

Hvilken type båt bør jeg kjøpe?

Jeg legger planer for en jordomseiling, men først trenger jeg en båt; Har ikke mye erfaring med seilbåter, men tenkte å kjøpe meg en båt, b…

Startet av axel gravningsbråten

8 sep 27, 2012
Svar av Anders Holm

Drømmen min "seile jorden rundt"

Godag godtfolk :) jeg har en stor drøm om og seile jorden rundt en gang, mange tenker sikkert haha kommer aldri til og skje. men er jo en d…

Startet av Andreas h. pettersen

4 aug 29, 2012
Svar av Onkel Ronnie Andreas Kielland

Noen som skal seile Gibraltar-Marokko-Madeira nå (ca 20. Aug.)?

Hei Vi ligger i La Linea, Gibraltar - seiler mot Madeira via Marokko om et par dager og deretter videre ned til Kanarøyene. Noen som skal s…

Startet av Dag Rørslett

0 aug 17, 2012

Vi drar på langtur i mai 2012 :o)

Hei, vi er en familie som drar på langtur i midten av mai 2012. Vi skal seile til karibien og delta på ARC 25 november. Vi har to jenter på…

Startet av Siv Sivertsen

25 aug 17, 2012
Svar av Siv Sivertsen

seile fra holmestrand til middelhavet igjennom franske kanaler.

hei! vi er to 20 og 21 år gamle gutter som som har tenkt og seile fra holmestrand til middelhavet igjennom franske kanaler, vi har kjøpt en…

Startet av herbert scheving

0 aug 12, 2012

Inspirasjon!

Hei! Tenkte bare tipse om en film til inspirasjon for langturseilere og andre eventyrere! Den ble lagt ut på nett i dag og kan lastes ned i…

Startet av Kari Petronella Finstad

8 jul 24, 2012
Svar av Knut-Roald Tallaksen

Southampton - skandinavia

Jeg er i ferd med å kjøpe båt i england og det vil bli en henting av båten i løpet av 2 uker tenker jeg. Båten ligger i Southampton og jeg…

Startet av Magnus Dahl

1 jul 17, 2012
Svar av Johnny Winther

Bøker om seiling

Flyt Forlag har nå over 40 maritime titler; reiseskildringer, romaner, essays, praktiske håndbøker, krim og polar - alt med et maritimt til…

Startet av Anne Nygren

1 jul 4, 2012
Svar av Vidar Johan Vartdal

kart og trygg navigering langs kysten

Hvordan gjør dere det med kart dere som er erfarne langturseilere? Jeg har kjøpt kart fra 1:150000 til helt opp i  1:825000 (portugal/spani…

Startet av Jan Einar

0 mai 16, 2012

Er MAXI 33ft brukbar ned til Karibien??

Heisann! Jeg og min samboer skal seile til Karibien om 3 år. Vi er nå på leting etter en båt og har kommet over en båt som passer vårt bud…

Startet av Andreas N. Rist

2 mai 3, 2012
Svar av Rune A. Madsen

RSS

På sorgenfri.com møter du likesinnede som liker seiling og da spesielt langseilere som digger langseiling eller jordomseiling.

© 2024   Opprettet av Sorgenfri.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår