Spørsmål og svar om seiling og jordomseiling (429)

Diskusjoner Svar Siste hendelser

Voldsomt vanskelig å få identitetsbevis på skuta!

Var akkurat i kontak med sjøfartsdirektoratet ang. identitetsbevis på skuta, i og med at jeg skal på langtur nå til sommern tenkte jeg det…

Startet av Jan Einar

37 apr 3, 2013
Svar av Torstein Bentzen

Papirkart på jordomseilas?

Hei. jeg trenger litt hjelp til å få tak i kart. jeg skal seile en jordomseilig og er ute etter papirkart på ferden. noen som kan gi meg n…

Startet av Erlend Dittmann

6 apr 1, 2013
Svar av Erlend Dittmann

Kjøpe båt i Karibien eller USA

Hvilke steder er det lurt å oppsøke? Hvilken fremgangsmåte er best (i tillegg til nettet)? Er ute etter en 30-36 fot brukt båt til en billi…

Startet av Kai

6 mar 24, 2013
Svar av Geir Nicolaysen

Samboere på seiltur

Hei alle sammen. Igår møtte vi virkelig på en utfordring for oss. Et vennepar var på besøk hos oss og mannen der hadde for noen år tilbake…

Startet av Lena kvelland

0 mar 21, 2013

Albin vega

Hei alle langturseilere! Da har meg og en kamerat endelig kjøpt oss en albin vega i Oslo, som vi henter i Juni. Ruta blir Oslo-Kungshamn-Sk…

Startet av oskar høye einarsen

5 mar 20, 2013
Svar av oskar høye einarsen

Seile til Kaliningrad, Russland.

Er det noen som har seilt innom Kaliningrad før, og kanskje har noen tips om innsjekking, visum havner osv. Jeg har en utenlandskregistrert…

Startet av Kjell Rune Andersen

2 mar 15, 2013
Svar av Kjell Rune Andersen

Spørsmål ang havari

Hei hei alle sammen:) Vi takker så mye for alle svar vi har fått så langt på våres tidligere innlegg, men spørsmålene dukker opp i hodene v…

Startet av Lena kvelland

1 mar 4, 2013
Svar av Jan Eriksen

Spribom&Gennaker

Hei Er det noen her som har erfaringer med bruka av spribom til gennaker? Er det noe å hente på dette? eller vil det heller lønne seg å skj…

Startet av marius espeland

1 feb 17, 2013
Svar av øyvind høgslund

Kart over Nord-øst passasjen

Er der noen som kjenner til hvor det lar seg gjøre å skaffe papirkart, samt elektroniske kart over Nordøst passasjen?

Startet av Bjørn O. Kristensen

6 feb 12, 2013
Svar av Rune A. Madsen

Bjørnøya til våren

Hei! Jeg og brødrene mine planlegger en tur til Bjørnøya i mars neste år, og jobber med å finne ut av hvordan vi skal komme oss dit. Vi hør…

Startet av Inge Wegge

8 feb 3, 2013
Svar av Inge Wegge

RSS

På sorgenfri.com møter du likesinnede som liker seiling og da spesielt langseilere som digger langseiling eller jordomseiling.

© 2025   Opprettet av Sorgenfri.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår