Spørsmål og svar om seiling og jordomseiling (462)

Diskusjoner Svar Siste hendelser

Nord-Norge-seilas med overvintring

Vi er tre familier som tenker på en to-sesongs tur til Helgeland/ Nord-Norge, med utgangspunkt Oslo juni 2013, retur 2014. Tanken er å løse…

Startet av Jan Eriksen

4 okt 3, 2012
Svar av Jan Eriksen

Værfaks- hvordan får jeg det til med IPad eller en MacBook Pro Retina?

På forrige overfart ble det brukt en Windows PC, ICom IC-M710(SSB radio)og JVComm32 program for å motta værfaks. Nå har vi gått over til Ap…

Startet av Ingrid Fylling

1 sep 30, 2012
Svar av Ingrid Fylling

Mast

Er det noen som har en mast til en shampi 30 fot 1988 mod som skal selges, tror den er ca 11 meter.   Roar

Startet av roar pedersen

0 sep 28, 2012

Diverse utstyr for langtur selges

Mye utstyr for langtur eller behagelige turer i skjærgården selges til godt reduserte priser. Alt var nytt fra forhandler juni 2010 og er s…

Startet av Thomas Mælen

9 sep 25, 2012
Svar av Daniel Torkelsen

Blogging- hvilket program bør jeg bruke?

Vi har en webside hvor jeg har tenkt å holde moderlandet oppdatert om seilturen. Men hvilket program bør jeg bruke for å gjøre det enkelt o…

Startet av Ingrid Fylling

3 sep 10, 2012
Svar av Sorgenfri

Reiseforsikring for jordomseiling

Skal reise som passasjer ombord i seilbåt på jordomseiling og  behøver da reiseforsikring som gjelder ca. 8 måneder.  Noen som har tips om…

Startet av Kjell Salomonsen

3 sep 3, 2012
Svar av Jørgen

Sy seil i utlandet??

Jeg lurer på å få sydd seil i utlandet da jeg skal rigg min colin archeren på nytt? Erfaringer? pris vs kvalitet

Startet av Jørgen Tadvin

1 aug 29, 2012
Svar av truls nilsen

Rigger Oslofjorden

Hei   Er det noen her som har tips til en flink rigger i Oslofjorden? båten er en leisure 22 fots..

Startet av Martin Hovelsen

0 aug 28, 2012

Havseilas og ernæring

Hei! Mitt navn er Fredrik og jeg skal seile i ett år med 3 andre kompiser fra Seychellene og tilbake til Norge.. Vi har delegert forskjelli…

Startet av fredrik hillestad

0 aug 21, 2012

seile fra norge til middelhavet igjennom frankrike?

hei! vi er to 20 og 21 år gamle gutter som som har tenkt og seile fra holmestrand til middelhavet igjennom franske kanaler, vi har kjøpt en…

Startet av herbert scheving

0 aug 12, 2012

RSS

På sorgenfri.com møter du likesinnede som liker seiling og da spesielt langseilere som digger langseiling eller jordomseiling.

© 2024   Opprettet av Sorgenfri.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår