og jeg ga 9000.-
så ikke la dere lure av andre som vil ha "gull og grønne skoger" for 9505-modellene:-)))

Visninger: 2555

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

hei!

Hvor kjøpte du den, og var den ny?
jeg fant den på finn.no
den er 1 år gammel.
jeg ble bare litt "fed up" av alle de som tror de får 8000-9000 for en brukt utgått 9505.
lykke til.-)
Selv la vi nylig ut en slik "brukt utgått" modell til en pris som bare ligger 500 kr under det du karakteriserer som "gull og grønne skoger". Med andre ord er det snakk om 7500 kr for en Iridium 9505a (med data-kit). Det er godt under to år siden denne telefonen ble kjøpt ny, til en pris av 14500 kr. Synes du virkelig dette er så urimelig? Det er jo flott at du har funnet deg en 9555 til en pris du er fornøyd med, men jeg har litt vanskelig for å se motivasjonen for det spydige og "advarende" innlegget ditt.
utgått er utgått....
og markedet bestemmer prisen.
stort sett ligger 9505 på 5000-6000.det er markedsprisennnn
ellers fikk jeg data-kit og antenne til...
jodajeg er happy...
Deg om det, jeg forstår ikke innstillingen. At Iridium har kommet med en nyere modell betyr jo ikke at forgjengeren ikke gjør nytten lenger? Uansett, påstanden din om at 9505a "stort sett ligger på 5000-6000" stemmer rett og slett ikke.
Denne provokasjonen er også rettet til norske forhandlere..
alle vet at prisene er mye billigere i utlandet..

lykke til med salget.
Sjekk Ebay.com... stemmer nok det.. Meeen din kan jo være i bedre stand en alle de som ligger der da.. Og nytten gjør den nok.. Alt er uansett bedre en Globalstar som knapt egner seg som støvsamler...
Prisene er som regel lavere på det meste utenfor Norge ja, der er vi nok enige! :)
www.tradee.no i Norge kan man nå kjøpe Iridium 9555 med full garanti til 9500 NOK eksl.mva. Ikke sett den billigere i Norge så langt...Kjøper man denne i utlandet har man i beste fall 6 mnd garanti, det er en tankevekker...brukt 9505A bør nok ligge på 5000-6000 NOK these days!
så riktig sagt...
nå gjenstår bare hvem jeg skal kjøpe abb av for de neste 2-4 årene..
En ny Iridium 9555 koster altså rett under 12 000 kr., og den prisen inkluderer så vidt jeg kan se ikke data-kitet man trenger for å laste ned værmeldinger. Hva man synes en bruktgjenstand skal koste avhenger vel av om man skal kjøpe eller selge. :-)

Du trenger ikke datakit til 9555 - du bruker bare medfølgende usb-kabel mini / vanlig.
Forøvrig har jeg en helt ny 9555 til slags for kr 8000 i originalesken m nødv utstyr. Vært på nett i ca 12 min. Kjøpt i USA - via Svalbard. Ingen garanti - da de 6 mnd er gått tror jeg.
Finnkode 33156636

RSS

På sorgenfri.com møter du likesinnede som liker seiling og da spesielt langseilere som digger langseiling eller jordomseiling.

© 2024   Opprettet av Sorgenfri.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår