Hei!
Flott forum! Har lest mye nyttig og interessant her.
Jeg kan jo starte med å si at jeg er 16 år, men har fått veldig lyst til å dra på jordomseiling. Å bli borte noen år. Jeg har sett en del på forskjellige båter, og jeg må si at Albin Vega virker som en god båt. Liker Vegaen av flere grunner, en av de er prisen. Har også tenkt ut en rute, men om den er gjennomførbar vet jeg ikke. Har lyst å seile over Atlanteren via Island, så Grønnland. Derfra nedover øst kysten av Amerika. Videre gjennom Karibien, og så igjennom Panama kanalen til stillehavet. Så over stille havet, til Australia eller Asia. Så hjem fra enten Asia, eller Australia.
Hvor lang tid trenger man på dette? Regner med man trenger noen år.
Utstyr. Epirb, redningsflåte, vhf, kart, eventuelt annen navigasjon. Finnes det en liste over det mest nødvendige utstyret?
Budsjett, har tenkt litt over dette med penger. Og det er antakelig det største problemet. Kommer man seg langt med 150.000 til båt og utstyr? Det koster jo en del kroner å være på tur og. Men den enkleste måten er vell å spare opp penger å ha på konto?
Visum osv. Hvordan gjør man det med visum til forskjellige land, er det noe som kan ordnes når man kommer til det landet? Eller må det ordnes på forhånd?
Sikkert endel spørsmål jeg kunne lest meg til, men håper fortsatt på svar.
Emil.