Spørsmål og svar om seiling og jordomseiling (462)

Diskusjoner Svar Siste hendelser

Ek-krysser 25

Har fått en forespørsel om en 25 Ek-krysser er brukende til langtur for 2pers. Noen som vet noe om dette?

Startet av Reiseoppdrag

0 nov 7, 2012

Forsterking av rigg? Bavaria 31

Hei.  Vurdere å kjøpe meg en brukt bavaria 31 fra 2001 for å utruste til langtur. Er det slik at man må oppgradere riggen før en slik tur?…

Startet av Sondre Blaasmo

1 nov 3, 2012
Svar av Karl Even Lande

Hjelp! Kjøpt seilbåt i nord!

Heisann sveisann folkens! Min samboer og jeg har lagt inn et depositum på en seilbåt (Colvic UFO 31) i nærheten av Sandnessjøen. Vi har fu…

Startet av Andreas N. Rist

6 okt 31, 2012
Svar av Trond Einar Olaussen

Fra Norge til Middelhavet og tilbake? Kom med erfaringer og tips!

Heisann! Da er drømmen delvis realisert med innkjøp av båt! Nå gjenstår bare resten :) Vi har lyst til å realisere vår drøm om langtursei…

Startet av Andreas N. Rist

0 okt 28, 2012

Båtkjøp på BVI

Hei. Jeg er er i ferd med å kjøpe en Leopard 40 fra 2008 som ligger på Tortola. Båten har britisk Guernsey flagg. Jeg skal seile båten i…

Startet av Øyvind Torgauten

4 okt 27, 2012
Svar av Line Dobrowen

Trenger du/dere hjelp på Trinidad & Tobago (Karibia) - før; under; etter!

Jeg er en norsk ung kvinne som bor store deler av året i Trinidad & Tobago.  Jeg har relativt stor kjennskap til seilmiljøet, og kjenne…

Startet av Line Dobrowen

0 okt 22, 2012

rulleforstag vs stagkroket genoa

lurer på om jeg skal gå for en ny genoa til rulleforstaget mitt, eller kvitte meg med det og kjøpe stagkroket genoa med mulighet for å bytt…

Startet av Joakim Imset

0 okt 16, 2012

Flere på langtur i 2012?

Hei Vi lurer på om det er andre som er/skal på langtur nå!? Vi dro fra Oslo i mai og er på danskekysten nå. Satser på atlanterhavskryssing…

Startet av Borkhus

1 okt 11, 2012
Svar av Erlend Kjeldsberg Hovland

Vår Drøm

Hei alle sammen. Jeg og venn har planlagt å legge ut på vår livs reise i Desember.  Den foreløpige planen er som følger:  - Reiser til Kari…

Startet av Henrik Steensland Børresen

12 okt 11, 2012
Svar av Erlend Kjeldsberg Hovland

Hanse 400 2008 - modell kommer snart!

Da var eventyret over! Etter et år rundt atlanterhavet er hverdagen kommet. Jeg flytter på land, og min kjære "Esther" må se seg om etter n…

Startet av Axel Száva Petterson

2 okt 4, 2012
Svar av Axel Száva Petterson

RSS

På sorgenfri.com møter du likesinnede som liker seiling og da spesielt langseilere som digger langseiling eller jordomseiling.

© 2024   Opprettet av Sorgenfri.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår